Gratulujem ak si si vydal na cestu vlastného eshopu. Sám viem aké sú prvé kroky náročné a koľko informácií treba do seba dostať, kým človek nadobnu pocit, že tuší o čom to celé je :) Naštastie dnes je okolo eshopu už také množstvo informácií, know how a ľudí, že sa netreba báť, že by sa človek stratil alebo nemal kde hľadať. Ak si úplne na začiatku, ja by som postupoval tak, že by som si prešiel linky v tomto článku a krok za krokom študoval, písal si otázky, ktoré sa objavia (a že sa objavia) a následne ešte vôbec pred kúpením domény si skúsiť sám zrekapitulovať, či mám naozaj po ruke všetko čo potrebujem a je mi jasné ako bude najbližší rok vyzerať.
Kde začať s prípravou a tvorbou vlastného eshopu
Keďže môj kurz je postavený na riešení od Shoptetu, bude to aj prvá zastávka v začiatkoch o zakladaní vlastného eshopu. Z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že štúdium a zbieraní čo najväčšieho množstva informácií ešte vôbec pred kúpením domény alebo prvým výdavkom spojeným s eshopom sa násobne vráti neskôr a hlavne ušetrí veľa možných zbytočných nákladov, ktorým sa dá predísť len pomocou dobrých informácií a rozhodnutí.
Prehľadne v bodoch spracovaný postup nájdete na linku:
Ďalej je dobré si zodpovedať žákladné otázky:
https://wy.sk/blog/ako-zalozit-eshop/
Ďalej veľmi rozsiahly a podrobnejší návod nájdete na :
https://bugesweb.sk/ako-zalozit-eshop/
Mnodo ďalších stánok sa už bude často opakovať, preto nebudem listovať všetky :) Ak máš stále trpezlivosť, radšej odporúčam preštudovať ešte tento EBOOK od Shoptetu:
Kto mi poradí s otázkami ohľadom založenia eshopu a kde získam ďalšie skúsenosti z praxe?
Začnite v najbližšom okolí a jednoducho sa pýtajte ľudí, ktorí už majú skúsenosti. Viete si predstaviť ako odbavíte presne krok za krokom prvú objednávku, prúý reklamáciu, prvé vrátenie tovaru? Skúste si v mysli prejisť už konkrétne postupy a hľadajte, kde máte ešte otázky.
Zoznam FB skupín, v ktorých môžete získať ďalšie skúsenosti od ostatných:
Najväčšia skupina okolo Shoptetu:
https://www.facebook.com/groups/shoptetporadna/?multi_permalinks=4089722584411971
Výmena skúseností medzi eshopármi:
https://www.facebook.com/groups/eshopy/
https://www.facebook.com/groups/eshopar/
Zameranie na eshopy:
https://www.facebook.com/groups/ucimesapodnikatseshopom/
https://www.facebook.com/groups/1862256183880754/
Celkovo o podnikaní:
https://www.facebook.com/groups/855729464633952/
https://www.facebook.com/groups/ucimesapodnikat/
Inšpirácie od majiteľov:
https://www.facebook.com/mladypodnikatel.cz
Marketing - porovnávače:
https://www.facebook.com/groups/2153558504954235/
Predaj projektov:
https://www.facebook.com/groups/onlinewebtrh/
Rozširujte si vedomosti o budovaní eshopu, marketingu a riadenia
Takmer každý kto má eshop mi dá za pravdu, že založiť eshop bola ta jednoduchšia časť, viesť ho úspešne si už vyžaduje viac kvalít. K tomu patrí určite aj neustále vzdelávanie. Pri eshope nasadnete do rýchliku a potrebujete držať tempo s dobou. Netreba sa toho báť, keď si vytvoríte dobrú sieť informácií okolo seba, tak aby si vás našli, budete vedieť čo je kedy potrebné.
V rámci Shoptetu odporúčam sledovať
https://www.shoptet.sk/shoptet-univerzita/
Tipy, kde získavať know how:
- Odoberajte newslettery najväčších marketingových agentúr na trhu, kde pôsobíte
- Prihláste sa do newslettrov vašich marketingových nástrojov
- Ak potrebujete pochopiť jednu tému komplexne hľadajte kvalitné online kurzy
- Registrujte sa na bezplatné webináre od firiem či agentúr venujúcich sa podnikaniu / eshopom
- Odoberajte podcasty, youtube kanály
- Navštívte konferencie, expo a eventy zamerané na témy, ktoré riešite
- Networkujte s ľudmi, pomáhajte eshopovej komunite v skupinách či fórach svojimi skúsenosťami, zdieľajte niečo zo svojho know how - preveríte si aj či tomu rozumiete a otázkami sa môžete dostať hlbšie do problematiky
Ak si chcete naštudovať základy v systéme Google Adwords pripravil som dávnejšie ešte video kurz, ktorý nájdete na:
https://www.learn2code.sk/kurzy/online-kurz-google-adwords
Piliere úspešného eshopu
1. Správna cenotvorba
2. Exkluzitiva produktu / riešenie konkrétneho problému zákazníka
3. Pohodlnosť - správne nastavené UX
4. Služby pre zákazníkov - extra mile
5. Skladovosť a mentálna dostupnosť
6. Lojalita